11 najlepszych nauczycieli muzyki w Polsce

Trwa trzecia edycja konkursu na najlepszego nauczyciela muzyki w Polsce! Do finału zakwalifikowano 11 nauczycieli. Gala finałowa odbędzie się 26 maja 2018  w Muzeum Chopina w Warszawie, o godzinie 17.00. Organizatorzy planują także konferencję edukacyjną "Entuzjazm, kreacja i zabawa w nauce muzyki" w CSW Zamek Ujazdowski 26 maja, w godzinach 10.00 – 16.00.

W konkursie „Nauczyciel Muzyki” Polskie Stowarzyszenie Edukacji i Animacji Muzycznej [PSEiAM] nagradza najlepszych nauczycieli muzyki, przewodników i opiekunów muzycznych, ludzi, którzy potrafią zaszczepić miłość do muzyki, ciekawie i efektywnie jej uczyć. Uczestnikami konkursu są nauczyciele w oświacie, w szkołach muzycznych, a także muzycy uczący, niezależnie od rodzaju muzyki dominującego w ich pracy. W tym roku po pierwszym etapie nominowano 11 kandydatów do nagród:

Magdalena Cynk-Mikołajewska( Toruń), Małgorzata Czajka (Warszawa), Andrzej Dziedziak (Kalisz), Iwona Filant-Melańczuk (Wierzchucino, Kaszuby), Sylwiana Firin-Gramowska (Poznań), Artur Maciejewski ( Ząbki k/Warszawy), Tomasz Sarniak (Płock), Michał Sawicki (Łomża), Pawel Skowroński (Bielice k/Gniezna, Alicja Urbanowicz ( Staszów), Daniel Zakościelny (Warszawa).

Popularyzacja ich osiągnięć pedagogicznych i organizacyjnych stanowi wspólną akcję społeczną organizatorów i partnerów konkursu na rzecz dobrej edukacji muzycznej w Polsce. Na podstawie zgromadzonych materiałów jury przyzna Nagrodę NAUCZYCIEL MUZYKI 2017 i nagrody partnerów konkursu.

Równolegle trwa plebiscyt internetowy, w którym internauci przyznają NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas Gali rozdania nagród 26 maja 2018 roku w muzeum Chopina o godzinie 17.00.

Przedstawiciele PSEiAM przyznają, że niezbyt okrągła liczba nominowanych do finału to wynik bardzo wysokiego i wyrównanego poziomu zgłoszeń. Za każdym z finalistów stoi też niezwykła historia. Sylwetki są przedstawione na stronie Stowarzyszenia. Link poniżej.

Patroni i partnerzy Konkursu: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Mazowiecki Instytut Kultury, Polska Rada Muzyczna, Portal Muzykoteka Szkolna, Polskie Wydawnictw Muzyczne PWM, Związek Kompozytorów Polskich, Fundacja Wszystkie mazurki świata, Orkiestra Sinfonia Varsovia, Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków, Towarzystwo im. W. Lutosławskiego, Fundacja Muzyka jest dla wszystkich.

 

Konferencja edukacyjna "Entuzjazm, kreacja i zabawa w nauce muzyki", CSW Zamek Ujazdowski w godzinach 10.00- 16.00 we współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli

10.00 Otwarcie konferencji - Adam Świtała, Viola Łabanow, Anna Kierkosz

10.15 - 11.45  Przestrzeń sztuki – przestrzeń kreacji – przestrzeń radości. Warsztat Aleksandry Rajskiej (CSW)

11.45 - 13.00  Podstawy gry na ukulele. Warsztat Daniela Zakościelnego

11.45 - 13.00  Zabawy śpiewane. Warsztat Małgorzaty Beli Krynickiej

Przerwa kawowa

13.30 - 15.30  Podobno muzyka płynie w ciele. Powróćmy do jej żródła i początków naszego pedagogicznego entuzjazmu. Warsztat Justyny Sobczyk (Instytut Teatralny im. Raszewskiego)

Udział w konferencji jest bezpłatny. Tym bardziej serdecznie zapraszamy.

Zapisy na konferencjęna stronie Stowarzyszenia: www.pseiam.pl

Sylwetki prowadzących warsztaty:

Aleksandra Rajska

psycholog, pedagożka teatru, arteterapeutka Polskiego Instytutu Ericksonowskiego, wykładowca Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, pracuje w dziale edukacji Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, na stałe współpracuje jako pedagog teatru z Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu. Współautorka projektów "Lato w teatrze" w Bralinie, Białym Zdroju i Zambuskach Kościelnych. Jako edukatorka pracuje z różnymi grupami wiekowymi, od najmłodszych dzieci po seniorów. W pracy z lokalnymi społecznościami interesuje ją aspekt tożsamościowy danego miejsca. Współpracuje z Teatrem Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie, Lubuskim Teatrem im. L Kruczkowskiego w Zielonej Górze, Teatrem Atteneum w Katowicach, współtworząc programy edukacyjne.

Przestrzeń sztuki - przestrzeń kreacji - przestrzeń radości. Nasze ciało zawsze znajduje się w jakiejś przestrzeni. Gdy prowadzimy działania z grupą czy klasą, są one zawsze osadzone w przestrzeni. Dobrze, gdy jest to przestrzeń bliska i znana, gorzej, gdy jest dziwna, nieznana, lub co gorsza: trudna czy nieprzyjazna. Ta druga sytuacja często nas spina, często skłania ku temu, by w szczególny sposób przestrzeń oswoić. Ważne, jakie jest miejsc, w którym działamy: czy jest całkowicie puste, czy pełne obiektów, jakie usłyszymy tu dźwięki, czy jest cicho, czy głośno, jaką ma akustykę. Wiemy, że każdą przestrzeń możemy oswoić, poczuć się w niej dobrze lub przynajmniej nie najgorzej; z każdego - zwykłego czy niezwyczajnego - obiektu czy dźwięku - uczynić przedmiot inspiracji, zabawy, radości i kreacji. A jak to jest z przestrzenią sztuki? I czym różni się lub w czym podobna jest np. do przestrzeni szkoły czy klasy? Sprawdzimy to własnych oczach i uszach, czyli na sobie samych. A uczynimy to w kilku całkowicie różnych przestrzeniach, za pomocą obiektów i dźwięków oraz własnego ciała i głosu, w przestrzeniach wystawy "Inne tańce" w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Wykorzystamy przy tym metody malowania dźwiękiem i partytur graficznych, użyjemy też grafoskopu. Przestrzeń sztuki zamienimy w przestrzeń dobrej zabawy i kreatywności; zobaczymy, jak można świadomie wykorzystywać różne miejsca, obiekty, dźwięki, a nawet elementy architektury dla inspirowania samych siebie i grupy. W rezultacie doświadczymy i wypróbujemy szczególnego rodzaju improwizacji, stanowiącego dziś trend w sztukach współczesnych, zwanego performansem.

Justyna Sobczyk

jest pedagożką teatru i reżyserką. Absolwentka pedagogiki teatru na studiach podyplomowych na Universität der Künste w Berlinie, pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz wiedzy o teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Stypendystka GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel und Osteuropa, Niemcy) i DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst, Niemcy). Kieruje działem pedagogiki teatralnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Założycielka Teatru 21 i współzałożycielka Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Kierowniczka, razem z Zofią Dworakowską, studiów podyplomowych w zakresie pedagogiki teatru na Uniwersytecie Warszawskim, założonych we współpracy Instytutu Teatralnego i Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi zajęcia na Akademii Teatralnej w Warszawie. Kuratorka projektu "Więcej niż teatr" prowadzonego w Instytucie Grotowskiego. W 2016 roku otrzymała przyznawaną przez "Dialog" i Instytut Książki Nagrodę im. Konstantego Puzyny - "Kamyk", laureatka nagrody Wdechy 2016 w kategorii człowiek roku. Reżyserka spektakli : Ojczyzna ( Teatr Polski w Poznaniu), Szewcy (Narodowy Teatr Stary w Krakowie), Wróg -instrukcja obsługi (Teatr Zagłębia w Sosnowcu,2018)

Małgorzata Bela Krynicka

absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, na kierunku Dyrygentura Chóralna. Laureatka I miejsca na XVI Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim "Canto ergo sum" w Samarze (Rosja) w kategorii Dyrygent-Student oraz Nagrody za najlepsze wykonanie utworu z kręgu rosyjskiej muzyki sakralnej (2009). Stypendystka w Aerofolkehojskole - Artystycznej Szkoły dla młodzieży, kierunek Muzyka Elektroniczna, Aeroskobing, Dania (2004). Od 2009-2013 kierownik artystyczny kwintetu śpiewaków operowych "Bel Consort", założycielka Chóru "Cantare" przy Domu Kultury Śródmieście (2008-2011), Świątecznego Chóru Medicover (2009-2012). Współpracowała tez m.in. z ChAPS, Międzynarodową Akademią Chóralną "In terra pax", Instytutem Teatralnym w Warszawie . Prowadzi warsztaty wokalne w Polsce i za granicą. Obecnie jest dyrygentką 3 Chórów; Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych "Con Passione", Stowarzyszenia Allegrezza del Canto oraz Seniorskiego Chóru "Uśmiech" w Domu Kultury Śródmieście. Dla małych dzieci i niemowląt prowadzi zajęcia umuzykalniające metodą E.E. Gordona.

Daniel Zakościelny

muzyk, nauczyciel gry na gitarze w Domu Kultury "Wygoda". Prowadzi też działalność koncertową, komponuje i pisze teksty. W ramach pracy etatowej w domu kultury prowadzi indywidualną naukę gry na gitarze akustycznej, klasycznej i elektrycznej oraz ukulele. Nauka opiera się na autorskich programach i jest dopasowana do każdego uczestnika. Jest także animatorem, organizuje warsztaty skierowane na rozwój twórczości dzieci i projekty edukacji kulturalnej. Realizuje swoją autorską formę zajęć, otacza opieką uczestników szczególnie uzdolnionych oraz tych, którzy potrzebują więcej uwagi, cierpliwości i pracy.

{na podst. mat. pras.}

Wszystkie treści na Prostoomuzyce.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.
Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.
Więcej informacji: Edyta Ruta | edyta.ruta [at] prostoomuzyce.pl | +48 579 66 76 78

Więcej artukułów z kategorii: 

Dodaj komentarz

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Oceń zawartość: 

Brak głosów