Grudzień w Operze Bałtyckiej

Dziadek do Orzechów, fot. K. Mystowski

Piotr Czajkowski
DZIADEK DO ORZECHÓW

30.11 (piątek), godz. 19
1.12 (sobota), godz. 18

2.12 (niedziela), godz. 17
5.12 (środa), godz. 11
6.12 (czwartek), godz. 11, 19
7.12 (piątek), godz. 11, 19 (Opera Chat)
8.12 (sobota), godz. 18
9.12 (niedziela), godz. 12

choreografia i reżyseria: François Mauduit
kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
scenografia i kostiumy: Justin Arienti

Balet i Orkiestra Opery Bałtyckiej w Gdańsku
dyrygent José Maria Florêncio / Michał Krężlewski

Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, przedstawia niezwykłą historię Klary, młodej dziewczyny, która marzyła by zostać baletnicą. Jej marzenie spełnia się dzięki spotkaniu z jednym z najznakomitszych dyrektorów baletu Opery Paryskiej, Sergem Lifarem, i jego świątecznemu podarunkowi – Dziadkowi do orzechów. Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf François Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti.
 

DZIADEK DO ORZECHÓW - OPERA CHAT
7 grudnia 2018, godz. 19

Pół godziny przed spektaklem odbędzie się prelekcja Jerzego Snakowskiego, który pokrótce zaprezentuje dzieło i wskaże możliwe ścieżki interpretacyjne, dzieląc się przy tym z widzami ciekawostkami i anegdotami związanymi z tytułem.

W przerwie na monitorach w foyer będzie natomiast mozna zobaczyć co podczas antraktu dzieje się za kurtyną, oraz posłuchac rozmów z realizatorami i wykonawcami. A po spektaklu widzowie są zaproszeni na operowy chat na żywo z Jerzym Snakowskim. W foyer operowy ekspert czekać będzie na tych, którzy będą chcieli na gorąco podzielić się swoimi refleksjami, emocjami czy wątpliwościami.

www: http://operabaltycka.pl/pl/repertuar/dziadek-do-orzechow

OPERA NA START
muzyczno-ruchowe zajęcia dla najmłodszych

2.12 (niedziela), godz. 11 i godz. 13

Opera na start to zajęcia muzyczno-ruchowe dla najmłodszych. Dzieci wraz z rodzicami uczestniczą w zabawach, podczas których kreatywnie spędzają czas i mogą czerpać inspirację do dalszych muzycznych przygód. Zajęcia prowadzą artyści Chóru, Orkiestry, Baletu oraz soliści współpracujący z Operą Bałtycką.

www: http://operabaltycka.pl/pl/repertuar/opera-na-start

Georges Bizet
POŁAWIACZE PEREŁ

14.12 (piątek), godz. 19
15.12 (sobota), godz. 18

kierownictwo muzyczne: Jarosław Szemet
reżyseria: Tomasz Podsiadły
scenografia i kostiumy: Agnieszka Szewczyk
ruch sceniczny: Wojciech Warszawski, Izabela Sokołowska-Boulton
przygotowanie Chóru: Waldemar Górski

obsada:

Maria Domżał, Piotr Friebe, Tomasz Rak, Piotr Lempa
oraz Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent: Wojciech Semerau-Siemianowski

Trzyaktowa opera Georges'a Bizeta w reżyserii Tomasza Podsiadłego. Wzruszająca, pełna wielkich namiętności, historia dozgonnej przyjaźni wystawionej na wielką próbę. Tłem opowieści jest mała wioska rybacka na dalekim Cejlonie. Początkowo dzieło Bizeta nie spotkało się ze zbyt entuzjastycznym przyjęciem widzów, po latach jednak stało się, obok "Carmen", najpopularniejszym utworem kompozytora, które wciąż gości na deskach największych teatrów operowych.

www: http://operabaltycka.pl/pl/repertuar/polawiacze-perel

OPERA? SI!
Aria Berty, czyli coś na ząb

prelekcja operowa Jerzego Snakowskiego

15.12 (sobota), godz. 12
Są takie arie operowe, których nikt nie nuci, które wybrzmiewają bez echa, na które nikt nie czeka w trakcie spektaklu. Sierotki, kopciuszki. A przecież mogą być pretekstem do rozmów na ten, który uwielbiamy wszyscy: jedzenie! Tym razem będzie to bardzo kaloryczna „Opera? Si!” wysmażona na mało popularnej arii z „Cyrulika sewilskiego”. Opowiemy i zaśpiewamy o ryżu, grzybkach, sorbecie, makaronie, obżartuchu Rossinim, o tym, dlaczego Verdi nie jadł pizzy i czy śpiewacy jedzą lody. A że nie boimy się żadnych tematów, więc będzie też mowa o zatruciach i niestrawnościach. W programie arie Rossiniego, Belliniego, Mozarta, Verdiego i innych mistrzów, których łączy jedno: wszyscy bez wątpienia coś jedli. Podobnie jak wykonawcy, czyli: Julia Iwaszkiewicz (sopran), Katarzyna Szymkowiak (mezzosopran), Kamil Pękala (baryton), Liana Korunna (fortepian) i Jerzy Snakowski (gadanie z pełnymi ustami).

www: http://operabaltycka.pl/pl/repertuar/opera-si

PREMIERA
Leonard Bernstein
KANDYD

30.12 (niedziela), godz. 19 - PREMIERA
31.12 (poniedziałek), godz. 19 – SPEKTAKL SYLWESTROWY

kierownictwo muzyczne: José Maria Florêncio
reżyseria: Anna Wieczur-Bluszcz
scenografia i kostiumy: Ewa Gdowiak
choreografia: Leszek Bzdyl

obsada:

Aleksander Kunach / Jacek Laszczkowski, Joanna Moskowicz / Ewelina Osowska / Gabriela Gołaszewska, Piotr Płuska / Artur Janda, Bartłomiej Misiuda / Tomasz Rak, Maria Antkowiak, Maciej Gwizdała, Joanna Cortes, Przemysław Bluszcz
oraz Chór, Orkiestra i Balet Opery Bałtyckiej
dyrygent José Maria Florêncio

Dzieło Bernsteina, inspirowane powiastką filozoficzną Voltaire’a, przeszło liczne modyfikacje, aby zaistnieć w świadomości odbiorców. Różne wersje libretta oraz zmiany w partyturze spowodowały, że od Stanów do Europy wędrowało kilka odmian dzieła. Ta alegoryczna opowieść o wędrówce w poszukiwaniu „najlepszego ze światów” i próbie jego zrozumienia stawia przed czytelnikiem i widzem trudne pytania. Jednak dzięki muzyce Bernsteina operowy „Kandyd” nie jest moralizatorskim traktatem, a ironiczną i zabawną historią przemawiającą do wszystkich.

www: http://operabaltycka.pl/pl/repertuar/Kandyd

 

Więcej artukułów z kategorii: 

Dodaj komentarz

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Oceń zawartość: 

Brak głosów