Kameralne koncerty w Wigmore Hall

18.12.2017
Kameralne koncerty w Wigmore Hall

DR JACEK KORNAK: Wigmore Hall to sala koncertowa w Londynie, która ma już status ikony. Pomimo, że jest dość małym miejscem, posiadającym około pięćset miejsc, rocznie odbywa się tu około czterystu koncertów głównie muzyki wokalnej oraz kameralnej.

Wigmore znana jest też z koncertów muzyki barokowej. Już od początku XX wieku występowali tutaj najwybitniejsi artyści tacy jak Igor Strawiński, Benjamin Britten, Francis Poulenc czy też Camille Saint-Saëns. W czasach współczesnych możemy tu posłuchać śpiewaków z najważniejszych scen operowych na przykład Jonasa Kaufmann oraz Joyce DiDonato, ale także młodych utalentowanych muzyków, którzy dopiero wkraczają na salony.

Ostatnio mieliśmy okazję usłyszeć w Wigmore Hall Philippa Jaroussky’ego, który z towarzyszeniem Ensable Artaserse wykonał utwory Georga Federicha Handla. promując tym samym swój najnowszy album zatytułowany wymownie “Handel”. W recenzjach z muzyki wokalnej rzadko zwraca się uwagę na akompaniatorów, ale Ensamble Artaserse grali z taką energię, wyrazistością, że zacznę od pochwał pod ich adresem. Zespół powołany przez Jaroussky’ego grał z wirtuozerią. Ich Handel mienił się od barw i barokowych rytmów. Sam Jaroussky śpiewał w sposób pewny i naturalny. Jego głos jest, szczególnie jak na kontratenora, bardzo ekspresyjny oraz posiada młodzieńczą świeżość. Jaroussky szczególnie imponował w lirycznych ariach.

Niedawno również w Wigmore Hall odbył się koncert Szymona Nehringa, polskiego pianisty, który niedawno wygrał konkurs Rubinsteina w Tel Avivie. Nehring pomimo młodego wieku ma na koncie już kilka nagrań. Podczas swojego recitalu w Wigmore Hall Nehring wykonał Piano Sonatę No. 23 Op. 57 “Appassionata” Ludwiga van Beethovena, Piano Sonatę No. 2 Op. 35 Fryderyka Chopina, Mazurki Op. 50 oraz Wariacje Op. 3 Karola Szymanowskiego oraz Petrushkę Igora Strawińskiego. Nehring grał z wigorem, ale zarazem precyzyjnie. To pianista o dojrzałej technice oraz indywidualnym stylu. Wobec jego wykonań nie sposób przejść obojętnie.

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.