Kosmiczna moc klasyki [cztery pytania do Krzysztofa Kura]

Już 2 grudnia w budynku Focus w Warszawie 170 artystów Polskiej Orkiestry Radiowej, Chóru Akademickiego Uniwersytetu Warszawskiego, Chóru Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, Chóru Tibi Domine i Zespołu Wokalistyki Chóralnej UMFC pod dyrekcją Michała Klauzy wykona suitę „Planety” Gustawa Holsta oraz fragmenty poematu symfonicznego Ryszarda Straussa „Tako rzecze Zaratustra”. Koncert będzie ilustrowany multimedialnym pokazem animacji i fotografii kosmosu na ekranie kinowym. Wydarzenie będzie drugą odsłoną cyklu koncertów „Moc Klasyki”.

Postanowiliśmy dopytać Krzysztofa Kura, dyrektora Polskiej Orkiestry Radiowej o szczegóły tego koncertu (więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć TUTAJ).

Do kogo skierowany jest ten koncert, czy poleciłby Pan go również osobom, które nie mają dużego doświadczenia z muzyką klasyczną? 

Moc Klasyki to cykl koncertów muzyki klasycznej odbywających się w przestrzeni Biurowca Focus. Cykl rozpoczęto w grudniu 2017 roku dwukrotnym wykonaniem Carminy Burany Carla Orffa. Myślę, że każdy kto choć trochę lubi muzykę klasyczną znajdzie tam coś dla siebie. Jest to cykl skierowany zarówno do osób wyrobionych w odbiorze takiej muzyki jak i do tych, którzy dopiero chcą rozpocząć przygodę z muzyką poważną.

Czy naprawdę możemy się spodziewać kosmicznych wrażeń tego wieczoru?

Organizatorzy tego koncertu przygotowali pokaz filmów prezentujących poszczególne planety Układu Słonecznego. Ten przekaz będzie wzmocniony opowieściami na temat tych planet, które będą prowadzone przez astronomów z obserwatorium astronomicznego w Toruniu - Jerzego Rafalskiego i Piotra Majewskiego. Wydaje mi się, że w połączeniu z programową muzyką Gustawa Holsta będzie to koncert, który rzeczywiście może dostarczyć kosmicznych wrażeń. Dodajmy, że wykonawcami koncertu będzie Polska Orkiestra Radiowa, Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego, Chór Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, Chór Tibi Domine i Zespół Wokalistyki Chóralnej UMFC pod dyrekcją Michała Klauzy - łącznie ponad 170 artystów.

Czy muzyka Gustawa Holsta zyskuje w przestrzeni biurowca Fokus? 

To nowoczesna przestrzeń, która dzięki cyklowi Moc Klasyki jest wykorzystywana do prezentacji muzyki klasycznej. Myślę, że dzięki takiemu posunięciu możemy spodziewać się słuchaczy, którzy nie przyszliby do filharmonii czy teatru operowego, a jednak chętnie posłuchają pięknych utworów muzyki poważnej. Poza tym w tej przestrzeni bardzo interesująco zapowiada się projekcja filmów o układzie słonecznym i poszczególnych jego planetach co na pewno podkreśli i uwydatni muzykę Holsta.

Skąd pomysł na cykl Moc Klasyki? Czy jest publiczność na takie koncerty?

Nazwa cyklu Moc Klasyki dobrze oddaje rzeczywistą jego zawartość. Jest to cykl prezentujący najbardziej znane utwory muzyki klasycznej. Dla nas - dla Polskiej Orkiestry Radiowej to wielka radość, że możemy tę wspaniałą muzykę wykonywać dla szerokiej publiczności w nowoczesnej przestrzeni Biurowca Focus. Jak pokazuje przykład koncertów w roku 2017, podczas których wykonaliśmy Carminę Buranę Carla Orffa, wiele osób jest zainteresowanych takimi koncertami.

Serdecznie zapraszamy wszystkich, nie tylko melomanów regularnie uczestniczących w koncertach muzyki klasycznej, ale również tych, dla których muzyka klasyczna może wydawać się sztuką wymagającą extra przygotowania merytorycznego. Połączenie muzyki, słowa i obrazu na pewno pomoże i uatrakcyjni muzyczną podróż przez Planety naszego Układu Słonecznego i ich astrologiczną symbolikę. Przestrzeń Atrium biurowca Focus to doskonałe miejsce aby wspólnie odkrywać tajniki Wszechświata.

Więcej informacji o koncercie znajdziecie na mocklasyki.pl
 

{red}

Więcej artukułów z kategorii: 

Komentarze

Człowiek Renesansu -

Człowiek Renesansu - Krzysztof Kur. Ciekawe, nietuzinkowe miejsce na koncert, dobry repertuar, dobry skład artystyczny, ale jednak szkoda, że nie w Filharmonii (pamiętam koncert w Kongresowej, tego samego organizatora - zdaje się). Biuro Kultury powinno dopłacać organizatorom, żeby było więcej wydarzeń tego typu. Polityka kulturalna w Warszawie „leży”.

Dodaj komentarz

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Oceń zawartość: 

Średnio: 10 (2 głosów)