Nasi w World Soundtrack Academy

06.07.2015
<p>Robert Piaskowski i Agata Grabowiecka, KBF, Fot. Wojciech Wandzel</p>

Robert Piaskowski – Zastępca Dyrektora ds. Programowych Krakowskiego Biura Festiwalowego, Dyrektor Artystyczny Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie oraz Agata Grabowiecka – Kierownik Działu Programowego KBF i manager FMF, dołączyli do znakomitego grona członków World Soundtrack Academy. Od tego roku przedstawiciele biura będą mogli zarówno nominować, jak i oddawać głosy w trzech kategoriach przy nagrodach World Soundtrack Awards, najważniejszych po Oscarach nagrodach muzyki filmowej.

 

Nagrody World Soundtrack Awards przyznawane są co roku w Gandawie na festiwalu Film Fest Ghent. Członkami Akademii są przedstawiciele szeroko pojętej branży muzyki filmowej - światowej sławy kompozytorzy, rozchwytywani w branży producenci, prawnicy, agenci oraz wydawcy. Do ich grona należą m.in. goszczący w Krakowie podczas 7. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, laureat Oscara - Hans Zimmer czy nominowany do najbardziej pożądanej nagrody świata – Oscara - australijski reżyser, scenarzysta i producent filmowy - Baz Luhrmann.

 

Celem inicjatywy World Soundtrack Academy, stworzonej w 2001 roku jest organizacja oraz nadzór nad edukacyjnym, kulturowym oraz profesjonalnym aspektem sztuki tworzenia muzyki filmowej, a także zachowanie historii tego gatunku oraz jego promocja na świecie. Wśród prowadzonych działań znajduje się organizacja seminariów, warsztatów oraz klas mistrzowskich dotyczących muzyki filmowej, publikacja materiałów edukacyjnych, prowadzenie archiwum, biblioteki, a także coroczne przyznawanie nagród World Soundtrack Awards (w październiku).

Inicjatywa wspiera działania kompozytorów oraz promuje tworzoną przez nich muzykę filmową. To właśnie dzięki wpływowi WSA, Europejska Akademia Filmowa przyznaje nagrodę dla najlepszej ścieżki dźwiękowej/kompozytora. Nagrody World Soundtrack Awards zajmują bardzo ważne miejsce w świecie muzyki filmowej i są poważane przez kompozytorów, są też uważane za najważniejsze nagrody w dziedzinie muzyki filmowej.

Działania organizacji spotkały się z potężnym wręcz odzewem – w tej chwili ponad 370 kompozytorów światowej klasy oraz kluczowych przedstawicieli przemysłu muzyki filmowej należy do WSA. Wszyscy członkowie WSA są rekrutowani spośród kluczowych osób profesjonalnie zaangażowanych w przemysł muzyki filmowej. W lipcu wszyscy członkowie mogą zgłosić swoje nominacje do dwóch kategorii dorocznych nagród World Soundtrack Awards. W sierpniu mogą zagłosować w trzech kategoriach. Członkowie Komitetu Doradczego posiadają także przywilej oceny młodych talentów przez nominowanie kandydatów w kategorii Odkrycie Roku (Discovery of the Year) oraz nagrody za najlepszy utwór (Best Song). Zwycięzcy są ogłaszani w październiku w trakcie koncertu World Soundtrack Ceremony, który w 2015 roku odbędzie się 24 października.

Wszystkie zasady obowiązujące w WSA oraz lista członków znajdują się na stronie internetowej: www.worldsoundtrackawards.com.

 

Członkowie Komitetu Doradczego WSA:

Uta Bretsch (Niemcy) – Dirk Brossé (Belgia) – Emmanuel Chamboredon (Francja) – Ray Costa (Stany Zjednoczone) – Jacques Dubrulle (Belgia) – Patrick Duynslaegher (Belgia) – Laura Engel (Stany Zjednoczone) – Brice Gaeta (Stany Zjednoczone) – Simon Greenaway (Wielka Brytania) – Isobel Griffiths (Wielka Brytania) – Richard Kraft (Stany Zjednoczone) – Robert Kraft (Stany Zjednoczone) – Robert Messinger (Stany Zjednoczone) – Marian Ponnet (Belgia) – Doreen Ringer Ross (Stany Zjednoczone) – Maggie Rodford (Wielka Brytania) – Christine Russell (Stany Zjednoczone) – Sam Schwartz (Stany Zjednoczone) – John Tempereau (Stany Zjednoczone) – Michael Todd (Stany Zjednoczone) – Robert Townson (Stany Zjednoczone) – Vasi Vangelos (Stany Zjednoczone) – Stephen Warbeck (Wielka Brytania) – Hans Zimmer (Stany Zjednoczone)

Członkowie Komitetu Honorowego WSA:

 

Marion Doring (Niemcy) – Patrick Doyle (Wielka Brytania) – Paul Grabowsky (Australia) – George Fenton (Wielka Brytania) – Nancy Knutsen (Stany Zjednoczone) – Baz Luhrmann (Australia) – Reiner Machauer (Niemcy) – Chris Montan (Stany Zjednoczone) – Gabriel Yared (Francja)

 

Robert Piaskowski – Zastępca Dyrektora ds. Programowych Krakowskiego Biura Festiwalowego, Dyrektor Artystyczny Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie (FMF) organizowanego przez Krakowskie Biuro Festiwalowe oraz RMF Classic, uznawanego za jedno z największych na świecie cyklicznych wydarzeń dedykowanych muzyce filmowej. Od 2007 zarządza pionem programowym w Krakowskim Biurze Festiwalowym realizującym politykę Krakowa w zakresie kultury. Koordynuje flagowe festiwale muzyczne Krakowa: festiwale Misteria Paschalia, cykl Opera Rara, FMF, a także nadzoruje pracę departamentu programowego w odniesieniu do festiwali: Sacrum Profanum, festiwalu sztuki wizualnej Grolsch ArtBoom Festival, literackich festiwali Miłosza oraz  Conrada, wreszcie wielkich koncertów plenerowych Krakowa (Sylwester na Rynku Głównym, Wianki). Piaskowski jest także pomysłodawcą projektu Forum Audiowizualnego przy FMF – mającego na celu systemowe kształcenie młodych twórców związanych z sektorem audiowizualnym i łączenia ich edukacji z branżą. W ramach działalności programowej w KBF odpowiada za integrację i komunikację działań zaangażowanych w kulturę podmiotów samorządowych i pozarządowych. Uczestniczy w pracach Konwentu ds. Strategii Kultury Krakowa, jest także głównym koordynatorem programu Miasto Literatury UNESCO dla Krakowa. Jest zapraszany na międzynarodowe konferencje i warsztaty w charakterze eksperta i doświadczonego promotora kultury. Za zasługi na rzecz promowania kultury francuskiej odznaczony tytułem Kawalera Orderu Sztuki i Literatury nadanym przez Ministra Kultury i Środków Przekazu Republiki Francji. Został wybrany Krakowianinem Roku 2013 w ramach plebiscytu zorganizowanego przez „Dziennik Polski”.     

 

Agata Grabowiecka – manager kultury, Kierownik Działu Programowego w Krakowskim Biurze Festiwalowym, jednej z największych publicznych instytucji kultury w Polsce. Kieruje dwoma największymi festiwalami w Krakowie: Festiwalem Muzyki Filmowej i Sacrum Profanum. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (politologia, spec. dziennikarska). Karierę zaczynała w prestiżowych agencjach PR w Warszawie, pracując m.in. dla Headlines, Porter Novelli przy projektach dla Warner Bros. Poland. W latach 2005 – 2006 pełniła funkcję asystentki rzecznika prasowego w Biurze Prasowym Wisły Kraków S.S.A., wówczas najlepszej polskiej drużyny piłkarskiej. Pracowała również w lokalnej stacji radiowej jako reporter. Współtworzy program Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie i odpowiada za jego realizację oraz kontakty międzynarodowe festiwalu. Jest jednym z nielicznych ekspertów w kraju specjalizujących się w pozyskiwaniu licencji na wyświetlanie filmów na potrzeby koncertowe – ustala warunki współpracy z czołowymi wytwórniami filmowymi w Hollywood (m.in. 20th Century Fox, Miramax, Disney, Warner Bros.), Azji (Studio Ghibli, Inc) i Europie (Constantin Film AG). W KBF kieruje zespołem odpowiedzialnym za programowanie imprez w Krakowie m.in. Wianków  i Sylwestra na Rynku Głównym, negocjuje honoraria, kontraktuje artystów przy festiwalach takich jak Misteria Paschalia czy Sacrum Profanum. W listopadzie 2013 r. otrzymała stypendium Instytutu Goethego dla managerów kultury (Berlin).

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.