Piękno muzyki sprzed wieków [relacja z Festiwalu Misteria Paschalia]

Dorota Pietrzyk, Sonia_Matyna

DOROTA PIETRZYK: Za nami kolejny wieczór Festiwalu Misteria Paschalia . Filippo Mineccia, kotratenor, który prawie rok przygotowywał się do tego koncertu, niestety z przyczyn zdrowotnych musiał zrezygnować z występu. Na szczęście znalazł on godną zastępczynię w osobie Soni Prina.

Śpiewaczka, pięknym kontraltem wykonała wraz z {och!} orkiestrą Martyny Pastuszki program bardzo zbliżony do tego, który zamierzał przedstawić chory kolega. Też były to arie i uwertury do libretta Pietra Metastasia(1698 - 1782) Pasja Chrystusowa. Orkiestra wspaniale wyczuwała temperament solistki, wytrzymywała szybkie tempa, długie fermaty. Doskonale odpowiadała na jej piękne rubata, dając wrażenie pełni i piękna muzyki sprzed wieków. Gdy przy Stabat Mater Vivaldiego zgaszono większość świateł, w półmroku naw kościoła czuło się ból i cierpienie płaczącej pod Krzyżem Matki Boskiej. Sonia Prina, specjalizująca się w muzyce barokowej, wykorzystując bogactwo swego niezwykłego głosu potrafiła to nam przekazać.

Dorota Pietrzyk, Sonia Prina

 

Wszystkie treści na Prostoomuzyce.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.
Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.
Więcej informacji: Edyta Ruta | edyta.ruta [at] prostoomuzyce.pl | +48 579 66 76 78

Więcej artukułów z kategorii: 

Dodaj komentarz

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Oceń zawartość: 

Brak głosów