Relacje

21 Styczeń 2020
Relacje między sportem, muzyką a filmem można określić jako wręcz symbiotyczne. Sport inspirował i kino, i muzykę, analogicznie zresztą i sztuka nierzadko stanowiła źródło sportowego natchnienia. 15 grudnia 2019 r. na warszawskim Torwarze odbył się kolejny koncert z cyklu Koncert Muzyki Filmowej, zorganizowany z okazji stulecia powołania Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
14 Styczeń 2020
The Royal Opera House Muscat to jeden z najmłodszych teatrów operowych na świecie. Swoją działalność zainaugurował w 2011 r. Od tego czasu na deskach ROHM zaśpiewały największe gwiazdy opery, takie jak Jonas Kaufmann, Anna Netrebko, Plácido Domingo, Andrea Bocelli czy też Renée Fleming. Warto też wspomnieć, że w Omanie występowała także nasza Opera Narodowa z Warszawy.
Niedawno Royal Opera House Muscat postanowiła wyprodukować własny spektakl. „Czarodziejski flet” wydaje się idealnym wyborem na tę okazję. Według statystyk jest to najczęściej wykonywana opera na świecie w ostatnich dekadach i tego dzieła chyba nie da się nie lubić.
9 Styczeń 2020
„Proxima” (2019) to francuski dramat inspirowany prawdziwymi historiami astronautek, choć osadzony w niedalekiej przyszłości, w której planowane są dalsze loty niż na Księżyc.
Film opowiada o wyzwaniu, które może dla kobiet stanowić wybór zawodu astronauty. Astronautka Sara samotnie wychowuje córkę Stellę, z mężem żyje w separacji. Od dzieciństwa marzy o podróżach w kosmos i wreszcie zyskuje swoją szansę – jako jedyna kobieta i zarazem reprezentantka Francji ma polecieć wraz z Amerykaninem i Rosjaninem na Marsa. Tak niebezpieczna podróż jednak wiąże się z dłuższą rozłąką ze Stellą...
8 Styczeń 2020
ANNA JÓZEFIAK: W roku 2019 minęło 50 lat od tragicznej śmierci Krzysztofa Komedy. Z tej okazji powstał projekt „Komeda symfonicznie”, którego autorem jest Leszek Kułakowski.
Ideą pomysłu było „przeniesienie geniuszu Komedy w rejony XXI wieku. W sensie muzycznym idzie tu o spenetrowanie nowych możliwości ukrytych w jego utworach, o nadanie akustycznym z natury kompozycjom Krzysztofa Komedy symfonicznego, potężnego brzmienia. Taka próba radykalnej zmiany estetyki wydaje się prawdziwym artystycznym wyzwaniem, jeśli nie muzyczną ekstrawagancją…”.
5 Styczeń 2020
Próba zrozumienia sztuki – nie poprzez wizytę w muzeum, ale projekcję filmową. Takie zadanie postawił sobie cykl „Art Beats”, w ramach którego seanse można oglądać od grudnia 2019 r. w warszawskim kinie Muranów.
4 Styczeń 2020
The Dumplings odświeżyli polską scenę muzyczną. Wykazali się przy tym nie lada odwagą, śmiało biorąc się za teksty Agnieszki Osieckiej czy wraz z TVP Kultura jeżdżąc do muzyków tradycyjnych na wieś. A przy tym wciąż grając swoją muzykę i z roku na rok powiększając grono jej odbiorców.
1 Styczeń 2020
Powiedzieć – uwielbiam Mozarta, byłoby mało precyzyjne. Życie i twórczość wielkiego austriackiego kompozytora wypełniają moje życie od prawie dwudziestu lat. Dlatego gdy trafiła mi się okazja pojechać do Wiener Staatsoper na „Don Giovanniego”, nie mogłam z niej nie skorzystać. Może to przypadek, może nie, ale Mozarta pokochałam w dniu rocznicy prapremiery mojej ukochanej opery – a jest nią właśnie „Don Giovanni”.
30 Grudzień 2019
Katastrofa staje się tym bardziej dojmująca, im bardziej zdajemy sobie sprawę z faktu, że słońce obojętnie wschodzi i zachodzi ponad naszym cierpieniem, a Ziemia się obraca wokół słońca i wiruje, mając za nic nieszczęście, ból i samotność jej mieszkańców.
29 Grudzień 2019
Berlin to miasto alternatywnej kultury oraz wyklętych artystów. To miejsce transgresywne, w którym podobno wszystko jest możliwe. Być może jednymi z nielicznych klasycznych obiektów w tej stolicy awangardy są opery oraz sale koncertowe. Tutaj nieprzerwanie od XVIII w. króluje kultura wysoka.
Kilka lat temu Staatsoper unter den Linden została przebudowana i znów przypomina styl rokokowy, w którym pierwotnie była zaprojektowana. Szef artystyczny tej placówki Daniel Barenboim dba o to, aby program był różnorodny. Pojawia się tutaj klasyka, w tym barok, ale także dzieła współczesne. Ostatnio swoją premierę miała nowa inscenizacja „Samsona i Dalili” Camille’a Saint-Saënsa.
29 Grudzień 2019
Bez względu na to, w jakim celu używasz głosu, sam akt wymaga odwagi. Zarówno mówienie, jak i śpiewanie. Odwagi zajęcia stanowiska. Odwagi wyrażania siebie. Odwagi podzielenia się sobą, swoim brzmieniem. A w wypadku VRC – także odwagi eksperymentowania.

Strony