Relacje

19 Październik 2017
DR JACEK KORNAK: Często wielbiciele opery układają podróże pod kątem repertuarów operowych. Ja także bardzo chętnie odwiedzam miejsca, które nie tylko posiadają czarującą architekturę, interesujące muzea, ale także teatr operowy w którym chcę obejrzeć przedstawienie. Dla operomana ekscytujące jest usłyszeć dzieło operowe w innej akustyce, usłyszeć inną orkiestrę operową i oczywiście zobaczyć nową produkcję opery.
18 Październik 2017
O takim jubileuszu marzy chyba każdy, kto swoje życie poświęcił sztuce. W niedzielny wieczór, w Warszawskiej Operze Kameralnej odbył się specjalny spektakl „Cyrulika sewilskiego”, który poprzedziła piękna uroczystość uświetniająca Złoty Jubileusz pracy artystycznej Jitki Stokalskiej.
14 Październik 2017
Zdjęcia: Agnieszka Deluga-Góra / Filharmonia Narodowa w Warszawie
Maestro Michaił Jurowski, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Chór Filharmonii Narodowej pod kierunkiem Bartosza Michałowskiego, Chór dziecięcy Artos pod kierunkiem Danuty Chmurskiej i międzynarodowa grupa solistów nagrali całą czterogodzinną operę Antona Rubinsteina.


 

 
5 Październik 2017
WOJCIECH KWIATKOWSKI: Od opery dla dzieci „Dragon Zoo”, przez czterogodzinną medytację i cykl improwizacji, aż po afrykańskie inspiracje Steve’a Reicha — tak zakończyła się tegoroczna edycja Sacrum Profanum.
Od 11 rano w Centrum Kongresowym ICE Kraków zbierały się całe rodziny na pokaz performansu dla najmłodszych „Dragon Zoo”. Trzyosobowy zespół Dieserud/Lindgren przedstawił dzieciom audiowizualną, nieliniową opowieść o trzech smokach robiących fikołki i buchających siwym dymem.
3 Październik 2017
WOJCIECH KWIATKOWSKI - Przedostatni dzień festiwalu minął pod hasłem „klęski urodzaju” — rozpoczęły go dzieci śpiewające utwory m.in Soley, a zakończyły spektralistyczne bombardowania kompozycjami Iancu Dumitrescu i Any-Marii Avram.
Późnym rankiem w Spółdzielni Ogniwo odkrywaliśmy własne kompozytorskie umiejętności oraz otwieraliśmy umysły na nowe sposoby dźwiękowej kreatywności w trakcie warsztatów z Michałem Gorczyńskim. Równolegle kończyła się próba generalna najmłodszych spośród festiwalowych wykonawców, czyli dzieci z krakowskich i śląskich szkół muzycznych.
2 Październik 2017
WOJCIECH KWIATKOWSKI: Piątkowy wieczór (29.09) stanowił festiwalową esencję, zderzającą ze sobą trzy różne estetyki: minimalizm Eastmana, spektralizm Rădulescu i postinternet Walshe.
1 Październik 2017
WOJCIECH KWIATKOWSKI - Od hołdu złożonego Moondogowi, przez francuski Cabaret Contemporain, po zanurzenie w dronowych wibracjach w Muzeum Inżynierii Miejskiej — trzeci wieczór domknął połowę Festiwalu Sacrum Profanum.
29 Wrzesień 2017
WOJCIECH KWIATKOWSKI: Drugi dzień Festiwalu Sacrum Profanum (27.10) należał do Moondoga i Juliusa Eastmana. Strefa Dyskomfortu objęła dwa nowohuckie teatry – Ludowy i Łaźnię Nową. Festiwalowa publiczność usłyszała tam muzyczne opowieści z dwóch zupełnie różnych światów artystów wykluczonych.
22 Wrzesień 2017
DR JACEK KORNAK: Opera Mozarta „Czarodziejski Flet” szerszej publiczności znana jest przede wszystkim z wirtuozerskiej arii Królowej Nocy. choć zapewne każdy przyzna, że “Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen” nie ma sobie równych w historii opery, to wielu uważa, że opera ta w całości jest dramaturgicznie nie najlepiej skonstruowana, albo wręcz nudnawa.
15 Wrzesień 2017
fot. Dariusz Gackowski, źródło: blog.instrumenty.edu.pl
Wróciliśmy z I Ogólnopolskiej Konferencji Instrumentologicznej. To wydarzenie bardzo branżowe. Spotkali się muzykolodzy, muzycy, praktycy z całego kraju. Trzydniowy program był napięty do granic. Zaraz po śniadaniu o godzinie 8.00 zaczynały się wykłady, które kończyły wieczorne koncerty trwające do 21.00 i dłużej. Kuluarowym rozmowom nie było końca.
W Ostromecku spotkali się teoretycy, badacze, praktycy, rzemieślnicy, społecznicy. Spektrum branż i specjalizacji. Wydarzenie inspirujące w każdej minucie. Poniżej przedstawiamy krótkie, bardzo wybiórcze i subiektywne zestawienie tego, czego można się dowiedzieć na konferencji instrumentologicznej.

Strony