Williams w Wiedniu - DEPESZA ZAGRANICZNA

12.02.2020
fot. arch. org.

18 i 19 stycznia w wiedeńskim Musikverein miało miejsce długo wyczekiwane wydarzenie – John Williams poprowadził dwa koncerty, dyrygując swoimi najsłynniejszymi utworami oraz tymi mniej znanymi, zaaranżowanymi specjalnie na solowe skrzypce. Mimo prawie dziewięćdziesięciu lat na karku, był to jego debiut w kontynentalnej Europie.

Każdy z koncertów trwał ponad dwie i pół godziny, a solistka Anne-Sophie Mutter oraz wiedeńscy filharmonicy pod batutą maestro dali niezapomniany popis, który publiczność przyjęła z wielkim entuzjazmem. Williams sam przyznał, że mogło to być najlepsze w historii wykonanie przynajmniej niektórych z jego utworów – na uwagę zasługują choćby świetne waltornie w „Marszu imperialnym”! Program zawierał selekcję materiału z pięciu dekad kariery Amerykanina i stanowił piękny przekrój jego twórczości filmowej. Kompozytor był wyraźnie wzruszony i zaszczycony możliwością grania w historycznym obiekcie z tak wybitną orkiestrą. O wzruszeniu publiczności nie trzeba chyba mówić.

Wojciech Wieczorek

***

Williams in Vienna

On the 18th and 19th of January in the Viennese Musikverein, a long awaited event occured – John Williams conducted two concerts, featuring a selection of his most famous pieces, as well as those less known, arranged for solo violin. Despite being almost 90 years old, it was his debut in the continental Europe.

Each of the concert lasted for more than two and half hours, and the soloist Anne-Sophie Mutter and the Vienna Philharmonic gave an astonishing performance, which was fantastically received by the audience. Williams himself admitted that it might have been the best performance of at least some of his music (amazing French Horns in „The Imperial March”!). The concerts presented a selection of music from fifty years of Williams' career, creating a beautiful profile of his film works. The composer was clearly honoured by the opportunity of playing in the historical hall with such distinguished orchestra. It is hard to say who was more moved – him or the audience.

Wojciech Wieczorek

Wszystkie treści na PrestoPortal.pl czytasz za darmo. Jesteśmy niezależnym, rzetelnym, polskim medium. Jeśli chcesz, abyśmy takim pozostali, wspieraj nas - zostań stałym czytelnikiem kwartalnika Presto. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli jesteś organizatorem życia muzycznego, artystycznego w Polsce, wydawcą płyt, przedstawicielem instytucji kultury albo po prostu odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorcą - wspieraj Presto reklamując się na naszych łamach.

Więcej informacji:

Teresa Wysocka , teresa.wysocka [at] prestoportal.pl

Drogi użytkowniku, zaloguj się aby móc komentować nasze treści.