Aktualności

21 Październik 2017
„Norma” pojawi się na afiszu Opery Krakowskiej po raz drugi. Jest to dzieło uznawane za operę doskonałą o czym mówi znana anegdota przywoływana przez Piotra Kamińskiego w kompendium „Tysiąc i jedna Opera”: „gdy pewien wydawca poprosił G. Bizeta, by przeinstrumentował operę «wedle nowoczesnego smaku», autor «Carmen» odesłał partyturę, stwierdzając, że to rzecz niemożliwa, a zresztą zbyteczna”.
Tuż przed premierą „Normy” Vincenzo Belliniego Opera Krakowska zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu „Inspiracje”, które odbędzie się 23 października 2017 o godz. 17.30 (Antresola).
20 Październik 2017
Wirtuozerska precyzja, rzadko spotykana lekkość wykonania i ujmująca charyzma ‒ występy Piotra Anderszewskiego regularnie oklaskuje publiczność takich sal koncertowych jak nowojorska Carnegie Hall czy londyńska Wigmore Hall. Już 29 listopada, ten jeden z najwybitniejszych żyjących pianistów wystąpi w Krakowie w towarzystwie Sinfonietty Cracovii.
20 Październik 2017
Mija trzydzieści lat od łódzkiej premiery opery „Nabucco” Giuseppe Verdiego. 24 października, dokładnie w rocznicę pierwszego przedstawienia, Teatr Wielki w Łodzi zaprasza na wieczór jubileuszowy ze specjalnym udziałem realizatorów, artystów i Artystów-Seniorów. W listopadzie odbędzie się ostatni w tym sezonie spektakl tego monumentalnego dzieła.
20 Październik 2017
Przeznaczeniem osiemnastowiecznego kompozytora było pozostawanie w służbie dworu lub kościoła. Próby autonomicznej, pozbawionej stałego mecenatu działalności „na własny rachunek” wiązały się ze sporym ryzykiem finansowych kłopotów, które nie omijały np. wielkiego Händla, Mozarta zaś doprowadziły wręcz do katastrofy.
19 Październik 2017
Spotkajmy się po raz siódmy w ramach cyklu MeloKoncertów dla niemowląt i małych dzieci. Kolejne dwa koncerty dla najmłodszej warszawskiej publiczności odbęda się w nowym miejscu na Wawrze, w Żłobku Bobaskowo.
MeloKoncerty to muzyczne spotkania z elementami zajęć umuzykalniających prowadzonych według teorii uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona. Zajęcia polegają na stymulowaniu słuchu malutkich dzieci (w wieku od 1 miesiąca do ok.3 lat) za pomocą śpiewu w różnych skalach oraz rytmu i ruchu.
Jak zwykle będzie można się bawić przy muzyce na żywo. Śpiewać piosenki znane bardziej i mniej,  rytmizować wierszyki, tańczyć i słuchać muzyki wykonywanej na żywo. Wszystko to na podłodze, na poduszkach i dywanikach. Na bosaka! :)
19 Październik 2017
Cykl warsztatów i spotkań edukacyjnych, których celem jest otwarcie na Innego, uwrażliwienie na różnorodność modeli życia, światopoglądów oraz próba zastanowienia się nad tym, jak mogłaby wyglądać wspólnota, w której znalazłaby się przestrzeń dla każdego, bez względu na przekonania, kolor skóry, wiek czy wyznanie – Festiwal Conrada po raz pierwszy na taką skalę angażuje się w tematykę społeczną.
18 Październik 2017
Edward Czerny to prekursor polskiej jazzowej muzyki orkiestrowej, noszący zaszczytne miano „króla parafraz” i „ojca ery polskiego swingu”.
Największy rozgłos przyniosły artyście nagrania archiwalne, płytowe i koncerty z Orkiestrą Taneczna Polskiego Radia pod dyrekcją Edwarda Czernego – najpopularniejszym powojennym big bandem za żelazną kurtyną. Zaaranżował i nagrał z nim dziesiątki standardów jazzowych i setki swingowych szlagierów z lat 50. i 60. zeszłego stulecia, wypromowanych we własnych kultowych audycjach radiowych rozgłośni warszawskiej, przy których tańczyła cała Polska.
18 Październik 2017
OSKAR ŁAPETA: Krystian Zimerman nie rozpieszcza swoich fanów. Każe czekać im na kolejne płyty niezwykle długo, jednocześnie daje jednak pewność, że najnowsza kreacja będzie dopracowana w najdrobniejszych detalach. Jednak czas oczekiwania na ten album był skandalicznie długi nawet jak na Zimermana, wyniósł bowiem aż 25 lat! Dokładnie tyle czasu minęło od ukazania się jego ostatniej solowej płyty.
Na swój najnowszy album artysta wybrał dwa utwory, które są w jego repertuarze już od ok. 30 lat, późne sonaty Franza Schuberta – A-dur D 959 i B-dur D 960.
Czy warto było czekać na to nagranie aż tak długo?
TAK!
W czym tkwi sekret wykonań Zimermana i dlaczego jego gra prowokuje tak gorący entuzjazm?
17 Październik 2017
Wielkie, klasyczne widowisko baletowe „Korsarz” już 22 października otworzy sezon 2017–18 transmisji kinowych z Teatru Bolszoj w Moskwie.
Osadzony we wschodniej scenerii balet to prawdziwa uczta dla oka oraz gratka dla wielbicieli XIX-wiecznego grand ballet, z efektownymi scenami zbiorowymi. Wielokrotnie przerabiany i rozbudowywany przez kolejnych choreografów, jest kwintesencją baletu z akcją, która jednak służy głównie zaprezentowaniu całej maestrii znakomitego zespołu baletowego Bolszoj.
17 Październik 2017
Tylko sztuka łamiąca konwencje, wnosząca powiew świeżości jest naprawdę coś warta – to pogląd rozpowszechniony od czasów romantyzmu.

Strony