Postać tygodnia

7 Październik 2019
Wiele lat po wykonaniu Koncertu fortepianowego Witolda Lutosławskiego pod dyrekcją kompozytora cały czas mam wrażenie, jakby odbył się on tydzień może dwa tygodnie temu, oraz niezmienne przekonanie, że jest to jeden z najlepszych utworów na fortepian i orkiestrę 2. połowy XX wieku.
26 Wrzesień 2019
30 września poznamy zdobywców Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. Z nominowanym w kategorii "najlepszy wokalista musicalowy" Przemysławem Glapińskim rozmawiałem o musicalu, emocjach i formie.
Wojciech Pietrow: Jak się Pan czuje z nominacją?
Przemysław Glapiński: Dobrze się czuję! Cieszę się, że po latach bycia w bocznym nurcie aktorzy grający w musicalach mają swoją nagrodę. Zwłaszcza że przestały funkcjonować Feliksy Warszawskie.
Uważa Pan, że musical jest bardziej zauważalny niż kilka lat temu?
21 Wrzesień 2019
30 września poznamy zdobywców Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury . Z nominowaną w kategorii "najlepsza wokalistka musicalowa" Dagmarą Rybak rozmawiałem o operze, musicalu, kostiumie teatralnym oraz o tym dlaczego musiała chodzić w puchowej, zimowej kurtce w 40-stopniowym upale.
Wojciech Pietrow: Na początek: jak się Pani czuje z nominacją?
16 Wrzesień 2019
30 września poznamy zdobywców Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. Z nominowanym w kategorii "najlepszy reżyser" Markiem Weissem rozmawiałem o operze, współpracy, pop-kulturze oraz o tym dlaczego nie zakochał się w operze.
Wojciech Pietrow: Chciałem zapytać, jak Pan się czuje z nominacją, ale zastanawiam się, czy przy tak dużej liczbie kolejne wyróżnienia znaczą coś dla Pana?
7 Wrzesień 2019
30 września poznamy zdobywców Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. Z nominowaną w kategorii " najlepszy debiut (śpiewaczki)" Bożeną Bujnicką rozmawiałem o operze, muzyce, technikach wokalnych oraz o tym czego Bożena-śpiewaczka uczy Bożenę-reżysera.
Wojciech Pietrow: Jak zareagowała Pani na nominację do nagrody Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury?
31 Sierpień 2019
30 września poznamy zdobywców Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury. Z nominowaną w kategoriach "najlepsze kostiumy" i " najlepsza scenografia" Martyną Kander rozmawiałem o operze, teatrze, przestrzeni scenicznej i o tym jak poradzić sobie z widokiem własnej scenografii wyrzuconej na śmietnik.
Wojciech Pietrow: Jak się Pani czuję nie z jedną a dwiema nominacjami do Nagrody im. Jana Kiepury – za scenografię i kostiumy?
8 Czerwiec 2019
Presto rozmawia. Nowy format prosto z nowego kanału na Youtube. Zapraszamy.
Kinga A. Wojciechowska rozmawia z królem plakatu Rafałem Olbińskim. Zaparz dobrą kawę, usiądź wygodnie i posłuchaj. 


5 Maj 2019
Dwusetna rocznica urodzin to jubileusz znaczący. Z tej okazji postanowiliśmy porozmawiać ze… Stanisławem Moniuszką we własnej osobie! To nie żart. Presto znane jest z wychodzenia poza utarte schematy. Okazuje się, że nie my jedyni pokonujemy bariery, które wydają się nie do pokonania. I nie jedyni chcemy, aby piękna sztuka i jej uprawianie stały się codziennością jak najszerszego grona ludzi.
19 Kwiecień 2019
Magdalena Łazarkiewicz | mat. pras. Gildii Reżyserów Polskich
Film „Powrót” zrodził się we mnie z niezgody na to, co obserwuję. A mianowicie na zagnieżdżenie się fałszu i hipokryzji w naszym życiu. To zjawisko jest dosyć powszechne. Myślę, iż jest to plaga, która atakuje świat w wymiarze globalnym, a więc i też w naszym lokalnym. Ale ten lokalny szczególnie mnie boli – Z Magdaleną Łazarkiewicz rozmawiamy o relacjach międzyludzkich, nastrojach społecznych i jej najnowszym filmie.
29 Marzec 2019
31 marca spektaklem „Aidy” Giuseppe Verdiego, startuje IV Międzynarodowy Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura*. Przy tej okazji próbuję dowiedzieć się, po co śpiewakom konkursy i dlaczego budzą tyle emocji także w ludziach, którzy je organizują. Składam też pewną deklarację – w rozmowie z dyrektorem Opery Śląskiej, Łukaszem Goikiem.
Ważne: w tej edycji konkursu każdy może stać się w pewnym sensie uczestnikiem – będzie transmisja on-line oraz głosowanie publiczności na najlepszego jej zdaniem śpiewaka.
Kinga Wojciechowska: Jako dyrektor opery naprawdę zwracasz uwagę na to, ile złotych medali mają śpiewacy, których zatrudniasz?

Strony