Postać tygodnia

16 Sierpień 2018
Jeszcze dwa dni temu siostrzeniec artystki dementował pogłoski o bardzo złym stanie jej zdrowia. Dziś Gwendolyn Quinn, blisko współpracująca z Arethą Franklin poinformowała, że królowa soulu nie żyje. Miała 76 lat i od roku 2010 roku leczyła się na raka trzustki. Koncertowała jeszcze siedem lat od postawienia diagnozy. Z aktywności scenicznej zrezygnowała dopiero rok temu. 
3 Sierpień 2018
ADAM BAŁDYCH: Muzyka Tomasza Stańki była dla mnie drogowskazem w poszukiwaniu własnej drogi i brzmienia. Historię własnego życia opisywał w każdym poszczególnym dźwięku - strukturą, kolorem i formą. Chciałem tego samego dla siebie, dlatego odnalazłem w nim wzorzec artysty bezkompromisowo wiernego swojej muzycznej wizji, przez lata dojrzewającej i odsłaniającej kolejne punkty widzenia.
Ostatni raz spotkałem go na festiwalu we włoskiej Sardynii. Na wzgórzu jednej z malowniczych miejscowości Berchida odbywa się jedno z najpiękniejszych muzycznych wydarzeń Europy.
24 Lipiec 2018
Jednym z gości cyklu Master Class na Transatlantyk Festival była Diane Warren, autorka wielkich muzycznych hitów, które od lat towarzyszą nam w kinie, w radiu i w odtwarzaczach.
Spójrzcie na ten piękny zestaw przebojów: „I don’t wanna miss a thing” (Aerosmith, „Armageddon”), „Because you loved me” (Celine Dion, „Namiętności”), „You haven’t seen the last of me” (Cher, „Burleska”), „There you’ll be” (Faith Hill, „Pearl Harbor”), „Til it happens to you” (Lady Gaga, „Pole walki”), „Can’t fight the moonlight” (LeAnn Rimes, „Wygrane marzenia”), „Nothing’s gonna stop us now” (Starship, „Manekin”), „You were loved” (Whitney Houston, „Żona pastora”).
11 Lipiec 2018
Jest jednym z najwybitniejszych reżyserów operowych na świecie, a efekty jego pracy można podziwiać w nowojorskie Metropolitan Opera, mediolańskiej La Scali, Teatro Lirico w Caliari i Arena di Verona. Jurij Aleksandrow, założyciel i szef Opery Kameralnej w Sankt-Petersuburgu, reżyser, który ma na koncie ponad 200 premier, zrealizował w Warszawskiej Operze Kameralnej „Uprowadzenia z seraju” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Spektakl miał swoją premierę 20 kwietnia, teraz wrócił na scenę w ramach 28. Festiwalu Mozartowskiego a jesienią zostanie wystawiony przez warszawski zespół w St. Petersburgu.
14 Czerwiec 2018
Wyobraź sobie, że od dziecka układasz życie według jakiegoś planu. Może swojego, może rodziców. Tak czy owak – lubisz to. Wszystko toczy się właściwym torem, odnosisz sukcesy. Aż przychodzi moment, gdzieś około 30-ki, gdy pytasz siebie: a może by tak rzucić to wszystko i spróbować czegoś innego, większego? Co do tej pory było poza zasięgiem, ale przecież wystarczy odrobina wysiłku…
Zaczynasz nowe życie zawodowe i nagle, zamiast siedzieć z kolegami w jednym rzędzie, stajesz przed nimi i czegoś od nich chcesz. To niełatwe, ale radzisz sobie. Zaczynasz wreszcie żyć po swojemu. Wolność, odwaga, naturalność – trzy słowa, który przychodzą mi na myśl, gdy wspominam moje pierwsze, bardzo krótkie spotkanie z Markiem Wroniszewskim.
15 Maj 2018
Brian Eno kończy dziś 70 lat!
29 Kwiecień 2018
Artysta-fotograf, choć tradycyjnej fotografii nie uprawia. Technik fotograficznych używa jako narzędzi. W Galerii Presto #20 prezentujemy jego pracę Chmura. Kto stoi za tą pracą? Jakim artystą i jakim człowiekiem jest Igor Omulecki?
Kinga Wojciechowska: Jesteś już po czterdziestce. To taki wiek, w którym wielu ludziom włącza się nostalgia. Tęsknią za przeszłością, za dzieciństwem, za tym, co było…
Igor Omulecki: Mam zupełnie odwrotnie. Jestem teraz o wiele mniej nostalgiczny, niż byłem jako nastolatek. Mam poczucie, że to moment największych możliwości twórczych. intelektualnych i życiowych.
25 Kwiecień 2018
KINGA WOJCIECHOWSKA: Już w sobotę 28 kwietnia w Studiu Koncertowym Polskiego Radia usłyszymy dwa potężne utwory – Symfonię Szkocką Feliksa Mendelssohna i II koncert skrzypcowy „Metamorfozy” Krzysztofa Pendereckiego. Utwory wykona Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, solistką będzie Bomsori Kim. Całość zepnie muzycznie i od pulpitu dyrygenckiego poprowadzi Łukasz Borowicz. Poprosiłam go z tej okazji o kilka refleksji na temat programu. Posłuchajcie…
 
Zaczęło się w Poznaniu…
11 Kwiecień 2018
NADIA ATTAVANTI: Z Marceliną Beucher* spotkałam się w niewielkiej restauracyjce w Wilanowie, tuż po próbie do operetki „Księżniczka czardasza” w reżyserii Michała Znanieckiego, realizowanej przez Mazowiecki Teatr Muzyczny, w której Marcelina już 12 i 13 kwietnia zaśpiewa tytułową rolę. Tę pełną pozytywnej energii, piękną i utalentowaną śpiewaczkę (sopran) miałam okazję poznać, gdy występowała w czterech rolach w Opowieściach Hoffmanna w Krakowie – i od tego momentu jestem jej oddaną wielbicielką. Niedawno zachwycała też w tytułowej roli w barokowej operze „Armide” Jeana Baptiste'a Lully’ego w Warszawskiej Operze Kameralnej. A ja bardzo się cieszę, że mimo tak dużej ilości pracy, młoda śpiewaczka znalazła chwilę na rozmowę ze mną.

Strony